HOME
EMS
Principii si Practica in Marketing
Chestionar
1. Intr-o companie orientata spe marketing, din punct de vedere al managementului se crede ca obiectivele corporative pot fi atinse prin:
-- Selectați opțione --
A. Satisfacerea nevoilor clientului intr-un mod profitabil
B. Realizarea unui plan de afaceri detaliat
C. Cresterea eficientei productiei
D. Reducerea costurilor
E. Realizarea de produse de o calitate mai buna
2. O companie orientata spe marketing va defini misiunea sa ca fiind bazată pe:
-- Selectați opțione --
A. Obiectivele de conducere
B. Produsele pe care le realizeaza
C. Istoria si succesul afacerii
D. Capacitatile sale de productie si facilitatile pe care le ofera
E. Oportunitatile provenite din nevoile clientilor aflate mereu in schimbare
3. Companiile orientate spe marketing se straduiesc sa se apropie de clienti pentru:
-- Selectați opțione --
A. A-i notofica pe acestia cu privire la ofertele speciale
B. A produce scheme de fidelizare a clientilor
C. A vinde mai multe produse
D. A intelege mai bine nevoile si problemele acestora
E. A reduce costurile de publicitate
4. Eficacitatea organizationala inseamna:
-- Selectați opțione --
A. Sa faci ceea ce trebuie
B. Satisfacerea nevoilor clientilor pentru a-i mentine si atrage
C. Concentrarea pe reducerea costurilor
D. Practicarea de preturi mai scazute pentru a castiga si pastra clienti
E. Efectuarea de cercetari de piată pentru a intelege activitatile concurentei
5. Despre o companie care este pe moarte, poate fi spus ca este:
-- Selectați opțione --
A. Eficienta si ineficace
B. Eficace si ineficienta
C. Ineficace si ineficienta
D. Eficienta si eficace
6. O afacere orientata spre piata:
-- Selectați opțione --
A. Presupune ca preturile scazute si performanta produsului sunt cheia pentru a castiga cota de piata
B. Se bazeaza pe relatiile existente pentru a pastra clientii
C. Se bazeaza pe mixul de marketing deja incercat si testat, pentru a satisface nevoile clientilor
D. Segmenteaza piata dupa atributele produsului
E. Intelege nevoile clientilor si le satisface prin modificarea mixului de marketing
7. Caracteristica cheie a unei companii orientate spre marketing este ca ea:
-- Selectați opțione --
A. Investeste foarte mult in publicitate pentru a depasi concurenta
B. Foloseste cercetarea de piata pentru a intelege activitatile concurentei
C. Foloseste experienta din trecut pentru a depasi concurenta
D. Vinde produsele la un pret mai mic decat concurenta sa
E. Copiaza alte companii care sunt de succes
8. Dezvoltarea de noi produse (DNP) trebuie sa se bazeze pe:
-- Selectați opțione --
A. Progresele tehnologice si nevoile percepute ale clientilor
B. O forta de munca calificata pentru a fabrica noul produs
C. Progresele stiintifice si metodele eficiente de productie
D. Copierea liniilor de produse ale concurentilor de succes
E. O rezerva de materii prime
9. Adaugarea de valoare inseamna sa privesti produsul sau serviciul total din perspectiva:
-- Selectați opțione --
A. Furnizorului
B. Concurentei
C. Consumatorului
D. Companiei
10. In marketing cei patru P reprezinta:
-- Selectați opțione --
A. Mixul de marketing
B. Orientarea marketingului
C. Segmentarea marketingului
D. Planul de marketing
E. Strategia de marketing
11. Avantajul competitiv se realizează prin:
-- Selectați opțione --
A. Lasarea mixului de marketing neschimbat pentru a reasigura clientii
B. Cresterea promovarii pentru a creste cererea
C. Reducerea pretului la cel de furnizor
D. Reglarea mixul de marketing pentru a satisface nevoile clientilor intr-un mod profitabil
12. Cercetarile arata ca companiile de succes sunt susceptibile de a:
-- Selectați opțione --
A. Promova personalul cu experienta in functii de conducere
B. Mentine operatiunile existente pe un anumit numar de ani
C. Folosi o abordare pro-activa pentru planificarea de marketing
D. Se concentra pe atingerea unui nivel ridicat de eficienta
E. Introduce produse noi in fiecare an